CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 15, 2013

カタカナプロジェクトへのコメント(日本語4、5年生)



日本語一年生がカタカナプロジェクトというプロジェクトをしています。このプロジェクの目的、手順は:


目的
  • Explore various uses of katakana.
  • Practice using various katakana expressions.
  • Observe how Japanese textbooks explain katakana and think about why those textbooks explain katakana in such manners.
手順


  1. Understand the manners in which Japanese textbooks explain katakana.
  2. Gather various katakana expressions from sources such as books and magazines.Think of the ways in which the various katakana expressions could be categorized. Consider what kinds of effects and purposes there are in writing in katakana.
  3. Think about why the textbooks explain katakana in such manners.
  4. Produce literary works using katakana and appreciate the classmates’ literary works.
今回はみなさんに(2)の学生の分析にコメントをもらえたらと思います

(一年生の分析の例)
Katakana: ホンダ
I think it sounds cool to write “honda” in katakana because katakana is often used for loanwords and Japanese people think western culture is cool.

上記の分析に、以下の例のような意見を英語と簡単な日本語書いてください

(みなさんのコメントの例)
I have never thought that there is such an effect that katakana sounds cool. I also think that English expressions look cool, but I would write in English instead of writing in katakana because English, not English expressions in katakana, looks much cooler. I’m not sure if English expressions in katakana really look cool.

ブログへのコメントの仕方
  1. ページの右の「クラスメート」(例えば、「adventures in Japanese」)
  2. をクリックして下さい
  3. Katakana Analysis Draft」というポストを読んでください
  4. ブログの一番下にある0 comments(コメントがある場合は0ではなく、1,2などの数字になります)をクリックして、コメントを書いてください。


  • Googleのアカウントがある人は、アカウント名とパスワードを入力、ない人は「anonymous」をチェックしてください。

コメントがうまく送れない場合佐藤(ssato@princeton.edu)送ってください

ご協力どうもありがとうございます!

No comments:

Post a Comment